top of page

חששות לקראת הלידה

את בהריון ויש בך חששות שעולים וצפים מידי פעם? חשבת על "לדבר על זה" אבל מרגיש לך כמו למלא את עצמך בעוד חששות ?

יכולה לומר לך ששיח שכזה מסייע ומרגיע, ואני סוף סוף יכולה לתאר לך בדוגמא מהשטח


נפלה בחלקי הזכות להתנדב ולהעביר סדנה במחלקה לשמירת הריון בסיכון בבית החולים "איכילוב" https://www.instagram.com/lis.tlv/ LISTEN אצל פרופסור לירן הירש https://www.instagram.com/prof.liran.hiersch/


למעגל הגיעו אנשים שמצפות ללידה הקרובה וחולמות עליה חודשים או שנים. נשים בשמירה משבועות מוקדמים, אחרי לידות שקטות או דימומים מאסיביים. מחוברות למיטה, עסוקות בחלום של ערסול ילד או ילדה בין זרועותיהן.

הדרך להריון וללידה רצופה בהמון מתחים ופחדים שאי אפשר להתעלם מהם. אנחנו מתבוננות על רגע הלידה כמו "הגעת ליעד" של וויז... אבל הדרך לשם מלאה מהמורות.

  • האם אני אתחבר לילד או הילדה שעומדים להיוולד? האם בכלל אוהב אותו אחרי כל שנות הציפייה?

  • איך אתמודד כלכלית? אני חד הורית

  • מה יקרה לזוגיות שלי

  • איך נתמודד עם ארבעה... עם שניים לא קל לנו.

הסדנא המרגשת הזו פתחה את האפשרות לשוחח על החששות, לנרמל, לא להחביא. לתת למקום האפל, המודחק את הכבוד לשחרר...ולאט לאט צפו הדמעות ואיתו החיוך. ככל שנתעלם, השדון יתפוס מקום יותר משמעותי בחרדות שלנו.

יש פער לא קטן בין התוכנית לבין מה שקורה בפועל ודווקא השיח וההכנה הזו מפוגגים את הצל האפל.

אחת הנשים אמרה לי בסוף המפגש "אנחנו תמיד מתכוננות פיזית, מה צריך לקנות או להביא אבל אף אחד לא דיבר איתי על החשש שאני כל כך מנסה להחביא שאולי אני לא אתחבר אליה שאולי לא אוהב אותה כמו שמצופה ממני"

זו אחת הסדנאות המרגשות ביותר שהעברתי ולו בגלל העובדה שנפלה בחלקי הזכות להכין את אותן נשים ליום שאחרי הלידה, ממש רגע אחד לפני הלידה. לפני לידה? מרגישה שיש בך חששות? מוזמנת להרים טלפון....


@הידולה – מכילה נשים לאחר לידה, דולה פוסט פארטום ומלווה בתהליכי עיבוד לידה



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page