top of page

חזרה לעבודה- מתי לחזור לעבודה? יש זמן? תחושה יש נכון או לא נכון?

לפני כמה חודשים קיבלתי טלפון מאישה מהממת שליוויתי

"אני רק שאלה" (אני מלווה את האימהות עד גיל בת מצווה... 😊נקשרת אליהן כל כך, ותמיד עונה בשמחה)

"מה את אומרת, שמעתי שגיל תשעה חודשים זה בסדר לחזור לעבודה". "יש הסוברים שצריך לחכות עוד כמה חודשים לפיתוח קישורי חיברות" היא מצטטת לי תיאוריות מד"ר גוגל ואנחנו צוחקות.

ואני מחזירה בשאלה- מה מתאים לך? מה מתאים לבית שלך? להתפתחות האישית, לקריירה? האם המצב הכלכלי מאפשר? וכאן התשובות מסתבכות (-:

  • החזרה לעבודה לאחר לידה היא החלטה אישית ואין תשובה חד משמעית. ההחלטה להיות תלויה בגורמים שונים, כגון ההתאוששות הפיזית שלך, מצב בריאות הילד, מצבך הכלכלי, דרישות העבודה שלך והעדפותיך האישיות.


  • אם את שואלת מתי נכון? התשובה תלויה בקהילה שגדלת אליה. יש כאלה שברור להן שיישארו בבית, כאלה שאין להן ברירה וכאלה שישמחו לצאת. הכל מקובל. עבור אימהות שונות, חזרה לעבודה יכולה להיות מאתגרת רגשית ופיזית, בעוד שעבור אחרות, זו עשויה להיות בחירה הכרחית ומספקת. חלק מהנשים עשויות לבחור לקחת חופשה של מספר חודשים, בעוד שאחרות עשויות להצטרך לחזור לעבודה מוקדם יותר מסיבות כלכליות או מבחירה.


  • מבחינת בריאות התינוק, כל עוד יש גורם מטפל, קשוב המבין את צורכי התינוק, תתפלאו לשמוע שאין העדפה בלעדית גורפת לאם. בשנת 2006 פורסם מאמר של ג'ניפר ברדאל וסיו מון שטוען כי "התפתחותם של ילדים שבהם טיפלה אך ורק אמם, לא הייתה שונה מזו של ילדים שטיפלו בהם אחרים. החוקרים לא מצאו פערים בכישורים הקוגניטיביים בקישורים על השונים בכישורים החברתיים הוא היכולת לבנות הוא לקיים מערכת יחסים או באיכות הקשר בין האם לבין הילד"**

אם כך, אין תשובה אחת נכונה . מה שבטוח ההחלטה קורעת אותנו לעיתים וכאמא טרייה, חשוב שתחמלי על עצמך. זה יכול להיות קשוח רגשית, בכל שלב.




אני איתך בכל החלטה.... #הידולה – מכילה נשים לאחר לידה, דולה פוסט פארטום ומלווה נשים בתהליכי עיבוד לידה

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page