top of page

מוזיקה לאחר לידה

עודכן: 30 באוק׳ 2023

למה כדאי לך לשמוע מוזיקה כשאת מרגישה שאת "מאבדת את זה"?


אז כולנו כבר יודעות שמוזיקה מרגיעה אותנו, אבל למה? מה קורה לנו בגוף? מה קורה למערכת העצבים שלנו כשאנחנו לחוצות, כעוסות או בלחץ? מה קורה לתינוקות שלנו כשאנחנו במצב הזה?


על השאלה האחרונה, כולנו יודעות את התשובה. זה משפיע. משפיע ישירות על התינוקות שלנו. "נוירוני המראה" שלנו מהדהדים לילד הקטן והם מרגישים מיד את המתח, את הסטרס הזה שיש לנו בגוף מכל סיבה שהיא.


אז מה קורה לנו בעצם? מבלי להכנס לשיעור ביולוגיה מעמיק על מערכת העצבים, אספר שעצב הוואגוס הוא עצב הגולגולת הארוך ביותר בגוף, העובר מהמוח לאיברים הפנימיים התחתונים. עצב זה אחראי על ויסות מערכת העצבים הפאראסימפתטית.


מערכת העצבים הפאראסימפתטית היא אחד משני חלקים של מערכת העצבים. המערכת אחראית על תפקודים בסיסיים והרגעת הגוף. המערכת העצבים הסימפתטית לעומתה, אחראית לתגובת " fight or flight" - שחקן מפתח בתגובת הגוף שלנו לטראומה

עצב הוואגוס נמצא בסמיכות לאוזן, וקשור לתפקודים פיזיים חשובים כמו קצב לב, טעם, בליעה ועיכול, כשאנחנו שומעים מוזיקה, נשלח אות למערכת הפארסימפטתית שמזמינה אותנו להירגע.

כשאת שומעת מוזיקה שנכונה לך, את מעוררת תגובה פאראסימפתטית שמרגיעה את הגוף , הוא מרגיע את הגוף הפיזי שבתורו מרגיע את הנפש.


רוצה להרגיע את הבייבי? שימי מוזיקה, תתחילי לשיר, תני לעצמך הרפיה רגשית, פיזית ומנאטלית.


תודה לחברתי @הילה זילברמינץ שפשוט הזכירה לי, בנסיעת רכב אחת ארוכה ומורטת עצבים, את מה שהספקתי לשכוח...



#הידולה - מכילה נשים לאחר לידה, דולה פוסט פארטום ומלווה בתהליכי עיבוד לידה


*** בתמונה- הרפיה משפחתית , הזמרים הפרטיים שלי



שני ילדיי ובעלי שרים
מוזיקה לאחר לידה

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page