top of page

מהי דולה פוסט פארטום

עודכן: 29 בספט׳ 2022

זה הפוסט החשוב ביותר שכתבתי לדעתי.

גיליתי שלמעשה רב האוכלוסיה לא יודע מה זה דולה אחרי לידה, מה זה דולה אחרי לידה?

מה זה פוסט פארטום?

למה צריך אותה?

במה היא עוזרת?

מה היא עושה?

האם היא עוזרת בית?

האם זה שווה את זה?

ראשית, מה זה פוסט פארטום (ולמה זה קרוב כל-כך לפוסט מורטם...)

פוסט= אחרי פארטום= לידה... דולה היא מילה שהגיעה מיוונית שמשמע "משרתת" (השם ישמור, לא) או תומכת (יותר מתחברת). תקופת פוסט פארטום מוגדרת מהרגע שלאחר הלידה ועד שישה שבועות.


היום אנחנו מתייחסים לטרימסטר הרביעי (שלושת החודשים שלאחר הלידה) כתקופת פוסט פארטום. זו התקופה החשובה ביותר בחיי האם והתינוק (לפי ארגון הבריאות העולמי, לא אני אמרתי) ולמרות זאת, התקופה הכי פחות מטופלת יש בה מקרי מוות רבים (אין לי תכניות להלחיץ אף אחד) אני, באופן אישי, חושבת שתקופה זו נמשכת כשנה.

רבות הבעיות הרפואיות המתעוררות בתקופה זו לאם ולתינוק. מעל 85%, גם זה נתון מחקרי רב היקף.


אז מה דולה לאחר לידה עושה? מסייעת בהנקה, תומכת רגשית ביולדת, עוזרת לעבד את חווית הלידה, מסייעת בזיהוי בעיות כמו רפלוקס, גזים, שינה או דיכאון. בעיקר מתייחסת אלייך, האמא. את במרכז

מה את עוברת וחווה

מה עובר לך בגוף, פיזית ונפשית

השינוי שאנחנו עוברות להיותינו אמהות ( או אמא לשניים או שלושה) הוא עצום. השינוי הרגשי, ההורמונלי, הרוחני הוא שינוי כיוון בחיים.

המוח משתנה, הגוף.. הנשמה


יש לנו נטייה להמעיט בערך השינוי שעברנו. בואי נכיר את השינוי שחל בך ונכיר בו.


אני חושבת שדולה לאחר לידה מאפשרת אויר לנשימה כשהכל מסתובב סביבך בסחרחורת. מסייעת בתכנון זמן (איך יוצאים מהבית) לטפל בך (מה שתית או אכלת היום... סידור המרחב (לא כל החיים הם התינוק, יש לנו גם חיים משלנו) , מציאת האני החדשה שלך ושיח על חווית הלידה (עם כלי ה BOT שלמדתי , עיבוד חווית לידה)


התפקיד העיקרי של הדולה לאחר הלידה הוא לשלב את האדם "הקטן" במשפחה ולעזור לאם למצוא דרך לאזן את עצמה כשהמעגל המשפחתי התרחב. דולה לאחר לידה מספקת תמיכה, לא רק ליולדת אלא לבני זוג, אחים ובני משפחה אחרים. כשאת רגועה, התקשורת משתפרתעם הבייבי שלך, עם הסביבה והכי חשוב, עם עצמך

ובעולם המחול ממנו אני שואבת השראה , מדובר בבר לאחוז בו.

771 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page