top of page

גמישות יתר

עודכן: 26 באפר׳ 2021


גמישות יתר לרב גורמת לעיכוב בהליכה ועמידה. לתופעה זו יתכנו מצבים בו התינוק יושב במצב בו הירכיים מונחות על הרצפה בצידי הגוף, כפות הרגליים מונחות על הרצפה כאשר צידן הפנימי נוגע ברצפה, וברכיהם כפופות. חלקם עומדים או יושבים בתנוחה שמוטה כשהבטן בולטת לפנים והגב העליון עקם מעט. למה זה קורה? תינוקות נולדים עם הרבה יותר עצמות מאשר מבוגרים והעצמות האלה קצת יותר גמישות משלנו - וזה נהדר לכיפוף והתגמשות! תינוקות נולדים עם כ -300 עצמות - זה 94 יותר מאשר למבוגרים בדרך כלל! הסיבה נעוצה בצורך לעבור בתעלת הלידה- כל השלד שלהם צריך להיות קצת "מעוך".

איך תדעי אם לתינוקך יש גמישות יתר? לתינוקות ופעוטות עם גמישות יתר, המפרקים מכופפים רחוק מהרגיל, לעיתים קרובות יש חולשת שרירים מסוימת שמובילה לאבחון של טונוס שרירים נמוך, תינוקות ופעוטות עם יכולת יתר משותפת עשויים ללמוד לשבת/עם גב מעוגל מאוד מאוחר יותר, כפי שציינתי. ליווי התפתחותי לתינוק ותמיכה בקווים מנחים לאם חשוב מאין כמוהו.

האם זה ניתן "לתיקון"? תופעה זו אינה דבר שניתן 'לרפא' או לשנות. זו בדיוק הדרך בה הגוף של הבייבי בנוי. עם זאת, היכן שזה גורם לתסמינים המפריעים לארוחך החיים, ניתן לשלב פיזיותרפיה.

נוכל להתייעץ גם על זה. אני אמנם לא פיזיותרפיסטית אבל יש לי מרחק ריצה לא רע, כפי שאתם רואים בתמונה... #הידולה

23 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page