top of page

יש דברים שלא סיפרו לי לפני הלידה

עודכן: 25 באוג׳ 2021



אנחנו מתכוננות להכל. כמעט. ומספרים לנו הכל. כמעט.

חוץ מכמה פרטים חשובים.

נכון, אני לא בעד להפחיד ולהתכונן למיליארד


תרחישים א ב ל יש אירועים, מקרים שיש לפחות ל50 אחוז מהנשים וכדאי שתדעי עליהם:



נתחיל מהראשון- יילוד שיליה: כולם מדברים על הלידה, פתיחה, צירים, ירידת מים, פקק רירי ועוד מלא מונחים שאת לומדת במהלך ההריון ולקראת הלידה... אבל היי, ילדת? איזה יופי! זה לא נגמר עד שלא יילדו את השילייה. זה יכול להיות מפתיע (כי חשבת שזהו, זה מאחורייך) אז שנייה אחת לפני שאת מכריזה על הסיום, תדעי שיש עוד חלק שיכול להיות "כייפי".






השני- הנקה: כבר כתבתי לא אחת שזה לא "חברי לחזה והופפפפ הבייבי יונק". ההתחברות יכולה לקחת זמן, הם קטנים, לא תמיד תופסים את הפיטמה בקלות, לא לכולן הפיטמה עומדת וממתינה כמו מגדל ויש צורך להתחיל בכפית. התייעצי, תשאלי ותהיה רגועה, ביומיים הראשונים את לא אמורה למלא בקבוקים, הקיבה של הבייבי שלך בגודל אפונה. ועוד משהו- בהתחלה זה כואב. יש התכווצויות רחם ומנגנון שיחרור חלב.









השלישי- טחורים. ישנן סיבות פיזיולוגיות - החזר הוורידי ועליה ממושכת בלחץ תוך בטני, על זה תוסיפי הורמונים ולחיצות ממושכות בלידה ותקבלי... נפיחות ולפעמים כאבים באזור פי הטבעת. בנוסף יש נשים שיש להן תפרים- וזה משפיע פסיכולוגית- אנחנו מפחדות ללחוץ.

תהיה ערה לזה, נסי לאכול מזון מזין ולשתות הרבה, הקפידי על אמבטיות, משחה או נר, תשתדלי לא להרים משאות כבדים. בקשי עזרה במידת הצורך. טחורים יכולים להיות מעיקים ורבות הנשים סובלות ממנו.







הרביעי- חרדה ופחד. כמות הפעמים שאני שומעת "אני פוחדת מהבכי שלה" היא עצומה. כל עוד זה לא משתק אותך, תדעי שזה נורמלי. גם אם זה ילד שלישי, אנחנו מפחדות עליו, הוא קטן וחסר ישע.

נשים רבות מרגישות את גודל האחריות וזה כל כך בסדר. דברי את החששות שלך, תתייעצי, אל תשארי לבד עם התחושות האלה. כשאת לבד עם התחושות הקשות, זה מעצים את הקושי.









החמישי האחרון- התאהבות- התאהבות- לא כולנו מתאהבות בייצור שזה עתה ילדנו, זה לא קורה מיידית. לפעמים אנחנו מרגישות שנגזל מאיתנו החופש, עייפות או הריון קשוח, רבות הסיבות שגורמות לנו לא להתחבר, למרות שזה הבייבי שלנו וחיכינו לו. ראשית, תדעי שאת נורמלית, שימי יד על הבייבי, תני לאוקיסטוצין (הורמון האהבה) לעשות את שלו. זה יגיע. אל תתביישי.יש נשים שזה לוקח להן חודשים ארוכים. אם עברת טיפולים או חלילה לידה שקטה, ייתכן והפחד להתחבר באמת גדול עבורך. הכי חשוב להכיר בזה ולדבר את זה.


מקווה שעזרתי - העבירי הלאה למי שזקוקה

#הידולה מכילה נשים לאחר לידה בשיטת מעגלי ההתחדשות

לעוד פוסטים מעניינים ולדף הבית: www.hidoula.com







159 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page