top of page

כשאני מתוסכלת ולא רואה בעיניים

תסכול, אוי כמה תסכול חוויתי אחרי הלידה השנייה... הייתי בטוחה שכבר הבנתי איך הדברים עובדים.

💚 גם אם עברו שנתיים מהלידה הקודמת, תכל'ס שחכתי.

💜 כל ילד שונה באופיו, במזגו מהבכור.ה.... אבל לכו תספרו את זה לאמא עייפה? שהבייבי שלה בוכה ולא מובן לה מה לעשות עכשיו

אז ריכזתי לכן חמישה אלמנטים שיעזרו לכן לקלוע די בקלות מה ל*** הוא רוצה, שנייה לפני שאני משתגעת או מתחילה לבכות בעצמי.


1️⃣ יכול להיות שקר לה? תינוק שרק נולד אמור להיות בסביבה יחסית קרירה, טמפרטורה של 21-23 מעלות אבל אם יש מצב שאת רואה גוון כחלחל בידיים ושפתיים בעיקר, פנים אמדמות (דם מוזרם לאיזורים הפריפריאלים) וחוסר שקט, שימי את השפתיים שלך בבטן או בעורף, שם תוכלי לקבל אינדיקציה טובה יותר מהיד או האף. תמדדי לה חום. אם תגלי שחום גופה יורד מ 36, זה דורש טיפול מיידי, חימום ובדיקת רופא.





2️⃣ רעב- אוקי, הבנו, תינוקות אוכלים באינטרציות קצרות ולא תמיד לפי שעון "3 שעות".... לפעמים הם יונקים לא יעיל, לפעמים היה תקוע להם גרעפס ואז הם הפסיקו לאכול, אולי כשחשבתן שהוא אכל ארוחה גדולה, הוא בכלל נרדם? שימי לב לסימנים. הוא מלקק שפתיים? מוצץ את היד או כל מה שנמצא בסביבה? היא עם פה פעור או מוציאה לשון? החברה החדשה שלך כנראה רעבה. לפחות בשבועות הראשונים יהיו בין 8-12 האכלות, ובכלל החודשים הראשונים יכולים להיות מאתגרים מהבחינה הזו. קשה מאוד למצוא בדיוק את הסיסטמה. היא קיימת אבל לא תמיד מדוייקת. הקשיבי לתנועות שלה.



3️⃣ הוא עייף ממש - יש מונח שקוראים לו "עייפות יתר" או over stimulation שמתייחס לגירוי יתר... אם היא מזיזה את הראש לצדדים, משפשפת את אברי הפנים, מוציאה קולות שקטים ומונוטוניים גם מקשיתה את הגב ככה שקשה לאחוז בה, היא כנראה מבקשת לישון, נכון היא התעוררה אולי לפני שעה, אבל כנראה שמספיק לה. לפעמים אני רואה תינוקות שלא ישנו כמה שעות. המוח שלהם זקוק לזה ממש. אל תשכחי. הם אמורים לישון בתחילת חייהם לפחות 17 שעות מתוך 24




4️⃣ חם לו - את מרגישה נהדר כשאת רואה שהוא הסיט את השמיכה וכמו אמא טובה, נגשת לחמם אותו "כמו ברחם". היי אמא, יש מצב שעם 2 שכבות, שמיכה ואוגוסט את מבשלת שם את הילד, שימי לב לעור האדמומי האם יש זיעה? חוסר תיאבון, האיברים שלה מתפזרים לכל הצדדים בצורה לא ברורה? תפשיטי, , תבדקי שלא הגזמת בכמות השכבות ושאולי, אולי בכלל חם לו








5️⃣ תסתכלי עליו. 15 שניות על השעון. נשבעת לך שלא צריך יותר מזה. נתקי את עצמך לשניות בודדות רק את השקט שלך את צריכה... יש כאן יותר מידי אור? יותר מידי גירויים? מתי אכל לאחרונה? האם החיתול נקי? יכול להיות שזה גזים? גרעפס תקוע? בקיעת שיניים? מה אומרות תנועות הגוף שלו?

אם תקשיבי, תראי שהבייבי מספר לך הכל, את רק צריכה להסתכל עליו , ZOOM OUT


בהצלחה

#הידולה מכילה נשים לאחר לידה

21 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page