top of page

כשאת נושאת ברחמך את הגנים של סבתך

קרה לך שדיברת ושמעת את אמא שלך מדברת מגרונך?

לפני כמה חודשים שמעתי הרצאה על “אימהות ללא אימהות”. ואחד הדברים המקסימים שנשארו בי הוא העובדה שאנחנו נושאות בתוכנו את האימהות שלנו.


מעגל החיים הוא תהליך יפה ומסובך המחבר כל דור לדור הבא. זוהי תזכורת שכולנו מחוברים ושהבחירות שאנו עושים היום ישפיעו על הדורות הבאים. אחת הדוגמאות המעמיקות ביותר למחזוריות הזו היא האופן שבו אנו נושאות את המידע הגנטי של אימותינו בתוך גופנו.


אצל נשים זה ניכר בביציות שנמצאות בשחלות מלידה. ביציות אלו עוברות בירושה מאמותינו, אשר בתורן ירשו אותן מאמותיהן (כלומר סבתה של האישה). כל ביצית מכילה סט מלא של מידע גנטי שהועבר מהורי האם, סבה וסבתה של האישה. המשמעות היא שהביציות של האישה נושאות את התכונות הגנטיות וההפרעות הגנטיות הפוטנציאליות של אמה ושל הוריה של אמה.

אמנם לא הכל גנטי וקיימות הפרעות באופן ספונטני עקב מוטציות בקוד הגנטי אך עדיין לא מפתיע שלפעמים אני שומעת את אמא שלי מדברת מתוכי.


כשאנו נעים בחיים, אנו לא רק מעוצבים על ידי החוויות והבחירות שלנו, אלא גם על ידי החוויות והבחירות של אבותינו. המורשת הגנטית שלהם ממשיכה בתוכנו, ומנחה אותנו בדרכים שאולי אפילו לא נבין. זוהי תזכורת לכך שכולנו חלק ממשהו הרבה יותר גדול מאיתנו, וכי לפעולות שאנו נוקטים היום תהיה השפעה מתמשכת על הדורות הבאים. על ידי הבנת מעגל החיים הזה, אנו יכולים לעשות בחירות מודעות ומושכלות יותר, לא רק עבור עצמנו אלא גם עבור צאצאינו.


אז אם את אמא ללא אם ועכשיו את חשה געגוע לאמא שלך הפרטית, כשאת אוחזת ילד בידייך, ואולי אין למי להרים טלפון, לשמוח או סתם להוציא את העצבים, תזכרי שהיא איתך. לא רק ברוח אלא גם בגוף....


וגם אני כאן בשבילך

#הידולה מכילה נשים לאחר לידה, דולה פוסט פארטום ומנחת מעגלי נשים

סבתא אמא ובת
כשאת נושאת ברחמך את הגנים של סבתך

0 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page