top of page

המכתב שלא נכתב - מכתב אנונימי


כמה מילים אלייך הריונית יקרה
המכתב שלא נכתב

היא אחת הנשים הכי מיוחדות, מקסימות ומשוגעות שהכרתי. מאלה שהקשר איתן נותר חזק גם בתום הליווי וכנראה יהיה כזה לפחות עד בת המצווה..


עיבוד הלידה שלה היה קשוח וכשנפגשנו, היא היתה המומה. המומה מהלידה הקשה, מההפתעה, מההורות שתופסת אותנו לא מוכנים, מלילות ללא שינה ועל זה תוסיפו ריפלוקס....🙅‍♀️

היא לוחמת, יחד איתי, בקשר השתיקה וחוסר המוכנות של נשים לפני הלידה. מדברת עם נשים מדוכדכות, מנרמלת להן את ההרגשה המפחידה. פשוט שליחה של אימהות.


היום אני מפרסמת בשמה את המכתב שהיא היתה רוצה להפיץ לכל הריונית.... מכתב אנונימי


בהריון? לפני לידה? כדאי שתקראי את זה..

לפעמים יש לי תחושה שכולם מכינים אותנו להריון וללידה עצמה. איך ירגישו הצירים? מהי תכנית לידה. הכל לפרטי פרטים. את יודעת למה לצפות, אפילו לכאבי תופת.

אף אחד לא מכין אותנו ליום שאחרי... וחשוב לי לספר לך, כי אני יודעת, אם רק תהיה מוכנה, הנחיתה תהיה רכה יותר, הדברים ילכו חלק יותר, הלידה תזרום ויש סיכוי שתהיה פחות מופתעת. תרגישי את האתגרים, לא כמו תאונה חזיתית בחייך.


אי אפשר באמת להכין לזה
עייפות

1️⃣ את יודעת שתהיה עייפה- אבל אי אפשר להסביר במילים מה קורה למוח, לגוף ולהתנהגות כשאת מרגישה כמו שיכורה. ההורמונים לא ממש עוזרים והווליום, על כל דבר, גבוה. גבוה מידי לפעמים



הכל נדחק הצידה
מקום שני


2️⃣ הכל נדחק למקום שני. הזוגיות, העבודה, אפילו המקלחת. תדאגי לעצמך לרשת תמיכה כי את עשויה למצוא את עצמך מתאפקת ללכת לשירותים.



נשמע טבעי, נכון?
הנקה


3️⃣הנקה- בואי, זה לא בא בקלות. רוצה להניק? הכנה להנקה יכולה לעזור, בטח אם את עושה קיסרי או הגעת לקיסרי חירום כמוני. הפסקתי להניק ושנייה אח"כ התחרטתי. את יכולה לעזור לעצמך עם קצת הכנה


חרדה, אשמה, פחד
מחשבות מפחידות


4️⃣ את עלולה לחשוב מחשבות שבחיים לא חשבת שתחשבי אותן. קשות, מפחידות,.. הן חולפות אם את עוזרת לעצמך. את עלולה למצוא את עצמך בוכה בלי סיבה


אני כאן- מספר טלפון
רוצה לדבר

יש משהו כזה שנקרא דולה אחרי לידה מצאתי אחת שהייתה בראש שלי. שיתפתי אותה בכל מחשבה ובכל דבר מטומטם שעלה לי לראש היא עזרה לי להבין מאיפה זה מגיע ולמה אני חושבת ככה.

היא לא באה אליי ואמרה לי "די תפסיקי את אמא מדהימה" היא גרמה לי להבין את זה לבד. עברה איתי על תהליך הלידה וראיתי דברים שלא ראיתי קודם לכן. יצאתי ממש חזקה אחרי כל שיחה.


אל תשארי עם זה לבד, הדמיון והמציאות, לא תמיד נפגשים


נכתב על ידי א'


#הידולה – מכילה נשים לאחר לידה, ומלווה בתהליכי עיבוד לידה בגישת BOT

052-5381290 📞



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page