top of page

סבא - בא לשחק איתי

עודכן: 10 באוג׳ 2022


למה הקשר בין סבים וסבתות לנכדים כל כך חשוב?

נתחיל בהורים שלנו- לכל מי שצפה בסדרה 80+4 (כאן 11) בטח ראה איזה שיפור מטורף חל במבוגרים מבחינה פיזית ומנטאלית כשבאו במגע ומשחק עם זאטוטים. השיפור היה מרשים ומרגש. תארו לעצמכם אדם מבוגר שצריך לתפוס ולמסור כדור? קשר עין-יד השתפר ממש כמו אצל הילדים. הנוכחות הבין דורית הזו עושה טוב להורים שלנו. אל תמנעו אותה מהם

לילדים? הם מקבלים את היכולת להסתכל על האחר, הם לא ההורים שלהם. לא המחנכים. וברגע קסם, תוכלו לראות איך הם מסייעים, להביא את המפתח, המקל, להגיש את השלט של הטלוויזיה. מבחינה רגשית- עושה קסמים.

ואם נשים את האגו שלנו בצד ואת חלק מהמשקעים, שלושת הכלים שלפניכם יסיעו לתינוקות ולהורים שלכם:

1. סבא וסבתא הזמינו את הילדה לאחה"צ? קחו בחשבון שההורים התבגרו. אמרו לכם להגיע בארבע? אל תגיעו בשמונה. הילדים שומעים את הוויכוחים מעל הראש והמירמור נכנס ישר ללב של הילדים הרכים שלנו. אל תצרו עימותים. תדייקו. תגדירו שעות למניעת אי נעימויות.


2. מה שעושים אצל סבתא נשאר אצל סבתא? נכון חלקית. אם יש לכם כללי בסיס, אל תהססו לבקש בנעימים ובאסרטיביות ("אמא, לא רק ממתקים" – הפיצוי של פעם זה המחלה של היום, "אבא, בבקשה שים לב שהילד לא נמצא עשר שעות מול המסך" ... "אימוש, שימי לב בבקשה, עשר בלילה היא לא שעה שמתאימה לילד בן ארבע".



3. אתם פריק קונטרול? אתם בחברה טובה – השארת את הילד אצל ההורים? השאירי הנחיות ברורות, אבל קחי בחשבון שלא הכל יקרה אחד לאחד.

אם יש משקעים שימו אותם בצד בשביל הילדים. ואל תנהלו את זה מעל הראש של הילד. הוא שומע איך את מתייחסת למבוגרים ממך, אל תתפלאי שכך ידבר גם אלייך ממש בקרוב. לא צריך להיות צבועים אבל כבוד הוא מצרך נדיר

אחד הכלים שלי כמלווה נשים לאחר לידה הוא שיתוף הסביבה שלך, במיוחד כשאת אחרי לידה. כל אחד עוזר במה שהוא יכול. אמא שלך מלחיצה אותך? תני לה לעשות סיבוב עם הילד. אבא שלך אוהב לבשל לך את המאכל האהוב? תני לו להרגיש מועיל, בקשי ממנו שיכין לך.



#הידולה - מכילה נשים לאחר לידה ועיבוד חווית לידה. מנחת מעגלי נשים והרצאות



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page